رول بار

رول بار چیست

رول بار

رول بار چیست:

رول بار (به انگلیسی: Roll Bar) مجموعه‌ای از قطعات فلزی به صورت لوله یا پروفیل، که جهت افزایش استحکام خودروها در هنگام چپ شدن خودرو است. این آپشن از وارد شدن ضربه حاصل از واژگونی به سرنشینان خودرو جلوگیری می کند. رول بار عموماً در خودروهای مورد استفاده در مسیرهای آفرُدینگ Offroad و رالی  RALLY نصب می‌گردد. این اتصالات با استفاده از جوش یا پیچ و مهره و در قطرها و اشکال مختلف با توجه به کاربری آن و وزن و مشخصات خودرو طراحی و نصب می‌گردد.

کاربرد رول بار:

رول بار در خودرو های شاسی بلند، 4X4، SUV، آفرود مورد استفاده قرار می گیرد. این آپشن در خودروهای وانت و وانت دو کابین ( Double cab ) کاربرد بیشتری دارد. این آپشن نمای پرقدرت، باعظمت و با ابهت تری به خودرو می دهد. علاوه بر زیبایی در استحکام خودرو موثر است. احتمال واژگونی خودروهای آفرود بدلیل استفاده در مناطق صعب العبور و ناهموار زیاد است.

بنابراین برای افزایش استحکام قطعات فولادی یا استیل در اطراف خودرو تعبیه می شود. برای سهولت در حمل بار و بستن بار این قطعه می تواند امر طناب کشی را آسان کند. رول گیج نیز همان تعریف رولبار را دارد. تفاوت دو آپشن در اینست که رول گیج داخل خودروهای مسابقه استفاده می شود. کاربرد رول گیج فقط برای حفظ سرنشین یا راننده خودرو است.

رول بار عقب

نصب رول بار:

این اتصالات با استفاده از جوش یا پیچ و مهره و در قطرها و اشکال مختلف با توجه به کاربری آن و وزن و مشخصات خودرو طراحی و نصب می‌گردد. برخی کارخانه های خودروسازی به صورت فابریک محل نصب را روی خودرو تعبیه می کنند. نصب آپشن های عرضه شده در اتوپارت نت بسیار آسان بوده و مدت زمان کمتری نیاز دارد.

رولبار

انواع رول بار:

  1. تزئیناتی
  2. طناب کشی
  3. دیوار محافظ

رولبار

مزایای رولبار:

  1. حمل آسان انواع بار
  2. استفاده در تمام فصول
  3. افزایش استحکام خودرو
  4. عدم نیاز به هزینه نگهداری
  5. حفظ آسیب دیدگی خودرو در برابر اشیا حمل شده

رول بار استیل

معایب رولبار:

  1. افزایش وزن خودرو
  2. افزایش صدا ناشی از مقاومت باد
  3. مقاومت در برابر باد و کاهش آیرودینامیک خودرو
  4. ایجاد محدودیت های ارتفاع در عبور از بعضی محل ها مانند پارکینگ ها
  5. افزایش وزن ماشین و همچنین سبب افزایش فشار و استهلاک در مسیر های طولانی

رول بار تمام استیل فوتون و ریوو

رولبار موجود در اتوپارت نت :

فروشگاه اتوپارت نت با همکاری شرکت ایرپارتس کو که دارای بیش از 40 سال تحقیق و تجربه در زمینه قطعات جانبی و یدکی خودرو می باشد. توانسته ایرادات محصولات موجود در بازار را رفع کند. و محصول ایرانی با کیفیت را در اینجا ارائه نماید. تولید کنندگان داخلی با استفاده از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و ABS توانسته اند آپشن مقاوم و سبک تری نسبت تولید کنند. با ورود خودروهای متنوع به بازار باید لوازم جانبی و آپشن های به روزتری طراحی و تولید شود.

در راستای رفع نیاز و کسب رضایت مشتریان این فروشگاه اینترنتی اقدام به تحقیق روی محصولات جدید نموده است. محصولات جدید عرضه شده در اینجا سبک وزن بادوام و زیبا بوده. و با قیمت تجاری عرضه می شود. مدل های موجود برای خودرو های : رول بار پیکاپ . رولبار ریچ . رولبار وینگل. رولبار کاپرا و سایر خودرو های وانتی می باشد.

شما می توانید جهت خرید رول بار از طریق اینجا به قسمت فروشگاه این محصول وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید