سینی زیر موتور

همه چیز در مورد سینی زیر موتور خودرو

سینی زیر موتور

امروزه بسیاری از خودرو های چینی تولیده شده در ایران هنگام ترخیص از خط تولید و کارخانه ، دارای زیر سینی نمی باشند . در مورد زیر سینی موتور چند نکته مهم وجد دارد. که دانستن آن برای راننده و افرادی که قصد خریدن خودرو را دارند مهم می باشد. که آگاه بودن از آن مفید بوده و هنگام خرید به آن توجه کنند .

مزایای استفاده از سینی زیر موتور

– ماشین های چینی در ایران هستند که سینی زیر موتور ندارد. برای افرادی وسیله نقلیه دارند این قعطه بسیار مهم می باشد. و در صورت آسیب رسیدن به آن می بایستی نسبت عوض کردن آن اقدان نمود. بودن زیر سینی برای خودرو بسیار مهم می باشد .

– سینی زیر موتور ورق آهنی به ضخامت 2 میلی متر می باشد. و مقاومت بالایی در برابر هر نوع ضربه ای دارد. و با پوشش رنگ 2 لایه کوره ای که در برابر پوسیدگی از آن محافظت می کند ساخته شده است. و در کنار مزایای که نسبت به سینی های وارداتی دارد قیمت آن است . روی این سینی شیار هایی وجود دارد که باعث رسیدن هوا به موتور و گیربکس می شود. و مشکلی برای گرمای موتور ایجاد نمی کند . نصب این سینی ساده می باشد و حتی فرد می تواند بدون اینکه ماشین را به مکانیکی ببرد خودش آن را نصب کند . و فقط کافیت پیچ و مهره آن را درست انداخته و آن را محکم سفت کنید .

سینی زیر موتور سراتو سایپا

فواید نصب سینی زیر موتور:

1- جلوگیری از ورود حیوانات در فصل زمستان به داخل محفظه موتور.

2- جلوگیری از ورود آب در مسیر های سراشیبی ، که هجوم یک باره آن به داخل موتور سبب خیس شدن و ایحاد اتصال در سیستم برق رسانی می گردد.

3- افزایش طول عمر قطعات موتوری و سیستم تعلیق از قبیل: کمپرسور ، واتر پمپ و جعبه فرمان در قبال عوامل محیط و شیمیایی.

4- جلوگیری از برخورد اجسام غلطان در جاده یا خیابان با قطعات حساس و شکننده زیر خودرواز قبیل: رادیاتور یا منبع شیشه شور، کارتل موتور.

وظایف سینی زیر موتور :

سینی زیر موتور خودرو قعطه ای پلاستیکی و در بعضی خودرو ها فلزی می باشد . این قطعه به طور کل بخشی از قطعات موتوری است . کاپوت از بالا و سینی زیر موتور از زیر باید از موتور محافظت کند. و نگذارد که به موتور آسیبی وارد شود .

سینی زیر موتور جک اس 5

سینی زیر موتور چه خصوصیاتی دارد ؟

– سینی زیر موتور خودرو قعطه ای پلاستیکی و در بعضی خودرو ها فلزی می باشد .

– سینس زیر موتور خودرو باید ویژگی های خاصی داشته باشد که بتواند به خوبی از موتور حافظت کند .

– انعطاف پذیر باشد و محکم که هم درصورت وارد شدن ضربه از بین نرود و هم مقاوم باشد .

– سینی زیر موتور خودرو باید تمای قسمت زیرین موتور را پوشش دهد .

– در برابر گل و لای از موتور محافظت کند و نگذارد به موتور آسیب برسد .

– علاوه بر موتور از گیربکس و اجزای آن را محافظت می کند و نمی گذارد آسیب جدی به موتور وارد شود .

– دمای موتور را حفظ می کند تا در فصول سرد سال یا مناطقی با آب و هوای سرد از سرد شدن موتور جلوگیری میکند .

– در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد و از بین نرود.

– جنس سینی زیر موتور و یا پوشش آن باید به گونه ای باشد که در صورت برخورد با آب زنگ نزند .

دیگر مزایای استفاده از سینی زیر موتور:

1- سینی زیر زمانی که مانعی در مسیر شما قرار میگیرد. و شما فرصت تغییر مسیر ناگهانی را نداشته باشید. و مجبور به رد کردن مانع از زیر خودرو باشید ، باعث جلوگیری از ضربه مستقیم به کارتل و گیربکس خودرو شده. و از شکستن آن جلوگیری می کند . ( مخصوصا در مسیر شهری و برون شهری )

2- در صورتی که ماشین از مسیر خودش خارج شود. و زیر ماشین با مانعی مثل جدول کنار خیابان برخورد کند ، سینی زیر تا حد زیادی مانع از شکستن کارتل و گیربکس و زیر بندی خودرو می شود .

3- سینی زیر در زمستان موجب جلوگیری از پاشیدن آب و گل و لای به بدنه داغ موتور و اگزوز و نیز موجب جلوگیری از پاشیدن آب و گل و لای بر روی سنسور ها می شود . سینی زیر موتور نمی گذارد که به موتور آسیب جدی وارد شود.

توجه:

اگر قصد خریدن خودرو دارید ، حتما به سینی زیر موتور آن دقت کنید. و خودرویی بخرید که سینی زیر موتور داشته باشد . ماشین های ایرانی از سینی زیر موتور برخوردار هستند ولی در ماشین های چینی و خارجی این گونه نمی باشد و تعداد کمی از این ماشین ها از سینی زیر موتور برخوردار هستند. شما می توانید اگر خودروی شما خارجی یا چینی می باشد ، برای آن سینی زیر موتور نصب کنید.

مهم ترین نکات درباره سینی زیر موتور:

1- جلوگیری از برخورد اجسام به موتور یا گیربکس. در صورت برخورد این  اجسام به سینی امکان دارد که سینی دچار مشکلی شود که باید آن را سریعاً تعوض نمود. این نکته درباره سینی زیر موتور بسیار مهم است.

2- حفظ کردن حرارت داخلی موتور که در هوای سرد مثل فصل زمستان کاربرد دارد. در فصل زمستان به دلیل سرد بودن هوا و برف و یا باران آمدن. و همچنین بودن ماشین در بیرون باعث می شود که موتور و گیربکس شما سرد شده و در اکثر مواقع یخ می زند. ولی با بودن سینی در زیر موتور از سرد شدن موتور و یا یخ زدن آن محافظت می شود.

3- این قعطه از منبع آب شیشه شور خودرو و رادیاتور در مقابل سنگ خوردگی محافظت می نماید. همچنین وقتی که شما خودرو را خودتان و یا به کارواش می برید ، هنگامی که از مواد شوینده استفاده می شود ، این سینی نمی گذارد که مواد شوینده وارد موتور بشود و موتور را خراب کند. همچنین باید گفت که وقتی با ماشین به خارج از شهر می روید و یا از جاده های خاکی عبور می کنید. وقتی سنگی به زیر ماشین شما برخورد کند، این سینی از موتور خودرو محافظت می کند. و از وارد شدن سنگ به قطعات زیرین خودرو جلوگیری می کند. ولی اگر این سینی نباشد ، موتور دچار آسیب جدی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید